فنگشویی ، علمی قديمی ، و هنر ايجاد تعادل و هماهنگی در جريان طبيعي انرژی‌های پيرامونمان می‌ باشد !

اگر شما جزء افرادی هستید که پیگیر تغییرات دکوراسیون در منزل یا محیط کارشان هستند، و یا به صورت دوره‌ای دکوراسیون منزلتان را تغییر می‌دهید، حتماً به کمک اینترنت و اطلاعات آن ذهنیتی برای خود ساخته‌اید. احتمالاً هنگامی که در مورد چیدمان‌های مختلف و تغییرات در دکوراسیون جستجو کرده باشید و یا کتاب‌های مرتبط مطالعه کرده باشید، با لغتی به نام «فنگ شویی» برخورد کرده‌اید.

برای رسیدن به پاسخ سوال فنگ شویی چیست باید به سابقه هنری معماری در چین بازگردیم.

فنگ شویی چیست و چه کاربردی در دکوراسیون خانه دارد

اگر بخواهیم فنگ شویی را لغت به لغت ترجمه کنیم به معنی باد و آب است و به این معناست که از حرکت باد و آب و به کار بردن درست عناصر مادی انرژی خوبی در محیط زندگی ما جریان پیدا می کند . هنگامی که انسان و محیط پیرامون او با هم هماهنگ باشند، نتیجه اش، زندگی خوب و موفقیت در دکوراسیون داخلی برای ماست . هدف فنگ شویی هم رسیدن به همین موفقیت است .

فنگشویی هنرى است ساده، انعطاف‌ پذیر و ملموس برای :

  • افزايش نشاط
  • آرامش و تعادل

در زندگى روزمره است ، كه با انواع سبک‌های دكوراسيون سازگارى دارد .

فنگ شویی دانش زندگی متعادل و هماهنگ بین انسان و طبیعت پیرامون اوست که آغاز پیدایش آن به اندیشه‌های کهن شرقی با قدمت چند هزار ساله برمی‌گردد .

هدف فنگ شویی

در مجموع خلق حس هماهنگی در خانه شما و در نتیجه زندگی شماست !

 فنگ شویی چیست | قطب نمای فنگ شویی

فنگ شویی یکی از پنج هنر متافیزیک چینی است که به عنوان علم هوش و فراست طبقه بندی شده است.

پس اگر بخواهیم در این جا نتیجه‌ای بگیریم که فنگ شویی چیست، باید بگوییم ترکیبی از هنر و علم. بهره بردن از تمرین‌های فنگ شویی شما را در استفاده از نیروهای نامرئی موجود در طبیعت بهره‌مند می‌سازد و جریان‌ساز حرکت در مسیر طبیعی جهان برای شما خواهد بود.

هدف فنگ شویی | فنگ شویی ایران

فنگ شویی ذهن ، كمك می‌کند تا فقط موقعیت‌های مثبت ذهنی و شانس خوب در محيط خلق شود ! فنگ شويی يك هنر شهودی است كه حس هارمونی در آن بسيار مهم است ! شما با چند اصلاح كوچك در چیدمان منزلتان می‌توانید انرژی‌ها را با خود هماهنگ كنيد .

خواستگاه فنگ شویی قاره آسیا است به همین خاطر قوانینش برای ما ایرانیان بیگانه و نا آشنا نیست و بسیاری از راه کار هایش از قدیم در فرهنگ ما و ایران باستان ما نیز وجود داشته و بخشی ازباور های کهن ما بوده است. بسياری از راه‌کارهای اين علم از قدیم‌الایام در فرهنگ ما نيز در معماری داخلی وجود داشته است . مانند شیشه های رنگی، هشت دریهای ورودی، دربهای دو لنگه، جدا بودن حمام و دستشویی ها خارج محل سكونت و …

معنای فنگ شویی

معناي لغوی فنگ شویی عبارت است از :

  • فنگ به معنای “باد” .
  • شوئي به معنای “آب”.

در فرهنگ آسیای شرقی معتقدند در اثر اتحاد باد و آب ، می‌توان سلامتی و محصول خوب به دست آورد . بنابراين ” فنگ شویی خوب “ به معنای معاش و دارایی و ثروت خوب و ” فنگ شویی بد “ به معناي سختی و بيچارگی می‌باشد .

مردم چین معتقند که ” آنچه زندگی انسان را می‌سازد، نخست سرنوشت ، پس‌ازآن اقبال ، سوم فنگ شویی و در آخر انسان‌دوستی و تحصيل دانش است . “

 فنگ شویی چیست و چه کاربردی در دکوراسیون دارد؟

مثال

خانه تکانی که مردم ما همیشه قبل از بهار انجام می دهند و آلودگی هایی که در طول سال ایجاد شده و بی نظمی هایی که به خاطر استفاده مداوم از وسایل در طول سال به وجود آمده را پاکسازی می کنند و با انرژی جدید و تازه به استقبال سال جدید می روند و فضا را از هر گونه آلودگی و انرژی های کهنه خالی می کنند.

 فنگ شویی چیست و چه کاربردی در دکوراسیون دارد؟

شاید در زندگی خود با مواردی برخورد کردید که خرید یا اجاره محل جدید برای کار یا زندگی باعث می‌شود تا تغییراتی خوب یا بد در زندگی شما به وجود آیند . وقتی محل زندگی یا کار قبلی خود را با هم مقایسه می‌کنید ، می‌ بینید که در خانه قبلی کار و حرفه خوبی نداشتید ولی در این خانه که آمدید وضع کار بهتر شده ولی از نظر روابط عاطفی با همسر خود در مشکل هستید و در مکالماتتان این کیفیت را این طور بیان کنید که این خونه برامون اومد داشته یا برای ما خوش یمن می باشد در قوانین فنگ شویی این بدان معنا است که فضا ی پیرامون ما با انرژی های ما سازگار است یا خیر.

فنگ شویی چیست

یک نظر ارسال کنید