ورزشگاه SoFi / HKS

استادیوم SoFi به گونه‌ای طراحی شده است که شبیه هیچ استادیوم دیگری نباشد، بازتابی از سبک زندگی آرام کالیفرنیای جنوبی و افزوده‌ای به مکان‌های تفریحی در سطح جهانی که این منطقه به آن‌ها معروف است. استادیوم 3.1 میلیون فوت مربعی (288000 متر مربع) از کانکس های روباز گرفته تا یک برد ویدئویی 360 درجه با دو صفحه بالای زمین، به سرعت جای خود را در صحنه جهانی با عناصر طراحی که تا به حال در مکان ورزشی ساختار طراحی شده توسط HKS محل استقرار رمز لس آنجلس و چارجرهای لیگ ملی فوتبال است. در فوریه، رامز سینسیناتی بنگالز را پشت سر گذاشت و Super Bowl LVI را در استادیوم SoFi برد، و تبدیل به دومین تیم در تاریخ NFL شد – تامپا بی بوکانیرز اولین تیم بود – که عنوان Super Bowl را در استادیوم خودش به دست آورد.

سه مکان زیر یک سقف. طراحی استادیوم SoFi بسیار بیشتر از یک پروژه معمولی استادیوم برای HKS بود. این فرصتی بود تا شهرت منطقه لس آنجلس را به عنوان یکی از بهترین مقاصد سرگرمی در جهان تقویت کنیم و صنعت معماری را تحت فشار قرار دهیم. به عنوان بخشی از توسعه جدید هالیوود پارک با کاربری مختلط در اینگل‌وود، سه مکان برگزار می‌شود – استادیوم SoFi با 70000 صندلی (برای پذیرایی از 100000 مهمان با صندلی‌های قابل جابجایی)، تئاتر YouTube با 6000 صندلی، و 2.5 هکتاری American Airlines. پلازا – برای نشستن در زیر یک سقف عظیم و شیبدار طراحی شده اند. فضاهای به هم پیوسته می توانند میزبان رویدادهای همزمان باشند که یکدیگر را مختل نمی کنند، یا در صورت لزوم برای یک تولید بزرگ کار کنند، و پارک هالیوود را به یک مقصد سرگرمی یکپارچه تبدیل می کند که می تواند با انواع رویدادها سازگار شود.

زیر زمین و ارتفاع پنجم. محدودیت‌های ارتفاع FAA، یکی از چالش‌های اولیه طراحی پروژه، به یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های پروژه کلی تبدیل شد: کاسه صندلی ۱۰۰ فوت پایین‌تر از درجه موجود قرار دارد – حدود دو تا سه برابر عمق سایر مکان‌های چند منظوره مشابه. طراحی نیمه غوطه ور شده استادیوم را به یک شی جاسازی شده تبدیل کرد، طرحی که از معماری و جغرافیای منحصر به فرد جنوب کالیفرنیا الهام گرفته شده است. سقف، کاسه، و سالن‌ها برای تداعی یک مکان در فضای باز و در عین حال انعطاف‌پذیری یک استادیوم سنتی گنبدی را تداعی می‌کنند. آب و هوای منحصربفرد منطقه نیز از طراحی سقف بنای یادبود خبر داد. ساخته شده از اتیلن تترا فلوئورواتیلن تک لایه (ETFE)، سقف فرتوت از بیش از 300 پانل تشکیل شده است. ETFE افزایش گرمای خورشیدی را کاهش می‌دهد و به نور طبیعی اجازه می‌دهد تا به استادیوم و American Airlines Plaza سرازیر شود و به جذابیت فضای داخلی/خارجی می‌افزاید. نوآوری استادیوم SoFi همچنین به مسافران خطوط هوایی کمک می‌کند تا هنگام بلند شدن و فرود، منظره‌ای خیره‌کننده داشته باشند. یک سیستم LED تعبیه شده در سقف استادیوم می تواند تصاویر و ویدئو را به مسافرانی که در داخل و خارج از فرودگاه LAX سفر می کنند، پخش کند و سقف را به بزرگترین صفحه تلویزیون جهان تبدیل کند. ایوانز گفت. “این تابلوی پیام فوق العاده برای جامعه شده است.”

یک نظر ارسال کنید