آپارتمان

زتلند، استرالیا
معماران: Candalepas Associates
حوزه :
21400 متر مربع
سال:
2021
عکس ها: روری گاردینر
تولید کنندگان: Boral، Gosford Quarries، Austral Bricks، Dulux، Hanson
برنامه ریز: SJB Planning
مهندس طوفان: Stantec
ترافیک: انجمن برنامه ریزی حمل و نقل و ترافیک
درختکار: مدیریت درختان شهری
چشم انداز: NBRS Par

 

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. Botany Road از دو پروژه چند مسکونی تشکیل شده است که فضای داخلی سخاوتمندانه ای را ارائه می دهد که از فضا استفاده می کند و نور طبیعی را به حداکثر می رساند. نمونه موردی مجتمع مسکونی آنها به موازات یکدیگر قرار دارند و از نظر مقیاس، مواد، ترکیب، جهت گیری و چگالی متفاوت هستند.

نمونه موردی فرم نما تحت تأثیر میراث کرتی مشتری و هندسه قدمت و صنایع دستی کرتی قرار گرفته است. مضامین هندسی به طور نمادین دو طرف خیابان را به هم می چسبانند که انتظار تغییر و علاقه را افزایش می دهد. گفته می‌شود، تمام پیشینه‌هایی که در اینجا مورد حمایت قرار می‌گیرند، عنصری از ثبات و تکرار را نیز ایجاد می‌کنند. به سنت خانه نشینی ردیفی تکرار مورد نظر طوری طراحی شده است که ظالمانه نباشد. بلکه هدف این است که امکان ایجاد نمای رنگارنگ برای هر دو طرف خیابان فراهم شود.

نمای آجری رو به شمال در خیابان سانی لئونارد با درک پنجره‌های خلیجی مرتبط است که مناظر مورب خیابان را امکان‌پذیر می‌سازد. نمای طولانی که از طریق برنامه ریزی و پنجره های پیش ساخته به سمت پایین خیابان هدایت می شود، در نتیجه وسیله ای برای حفظ حریم خصوصی بیشتر به اتاق خواب هایی است که روبروی آن قرار دارند. پردازش پانل های پیش ساخته برای کل این نما، تکرار معماری را فراهم می کند و یک رویکرد رسمی قوی را برای ساخت ساختمان پیشنهادی امکان پذیر می کند.

تنوع ظریف در رنگ آجرکاری صورت کرم، بازی رنگی نور و سایه ایجاد شده در سراسر نما مسکونی را افزایش می دهد. پنجره‌های زاویه‌دار آجرکاری جامد در سطوح فوقانی در مقابل آجرکاری‌های سطوح پایین‌تر تضاد دارند که به نوبه خود صفحه‌های سایه‌اندازی را برای حفظ حریم خصوصی و لذت ساکنان مجتمع مسکونی که به خیابان نگاه می‌کنند ایجاد می‌کند.

 

 

گالری تصاویر :

 

 

RG_Candelapas_Botany_ 1431495416
RG_Candelapas_Botany_ 001

RG_Candelapas_Botany 1431495419

یک نظر ارسال کنید