نمونه موردی مجتمع مسکونی

مجتمع مسکونی Real de los Reyes / Miguel de la Torre Arquitectos

خانه ها

CIUDAD DE MÉXICO، مکزیک
معماران: Miguel de la Torre Arquitectos
حوزه :
2541 متر مربع
سال:
2022
عکس ها: Jaime Navarro
سازنده: Interceramic، Recinto
معمار اصلی: میگل د لا توره

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. Real de los Reyes 138 یک مجتمع مسکونی متشکل از 13 خانه است که در Los Reyes، Coyoacán واقع شده است. شهر لس ریس یک شهر سنتی بود که مشخصه سنگی بودن بود. قبل از ورود اسپانیایی ها وجود داشت و محل اقامت مردم بومی منطقه بود. در قرن گذشته، در دوران اصلاحات، کویوآکان قبلاً یک شهرداری خودمختار متشکل از مزارع و روستاها بود که به کشاورزی و دامداری اختصاص داشت. از سال 1928، کویوآکان به نمایندگی از ناحیه فدرال تبدیل شد، اما تا سال 1950 بود که ویلا د کویوآکان – مقر شهرداری-، مانند شهر پادشاهان، به تدریج از مکزیک به نقطه شهری شهر پیوست.

در ده سال گذشته، کویوآکان مرکز تاریخی نامیده شده است. این منطقه دارای هویت شهری قوی است که آن را از سایر نقاط شهر متمایز می کند. معماری استعماری آن به استانی می دهد که بسیار مورد استقبال ساکنان شهر بزرگ است. به نوبه خود، از قرن گذشته، مکان بسیار خوبی برای روشنفکران، سیاستمداران و هنرمندان بوده است. در حال حاضر منطقه ای با موسسات مهم فرهنگی و آموزشی است که آن را شایسته لقب «قلب فرهنگی مکزیکوسیتی» کرده است. در پاسخ به تاریخچه این سایت، ما به عنوان معمار بر عناصری از سایت تأکید می کنیم که فضاهای زندگی را با حفظ این ویژگی سنتی ایجاد می کند، و به عنوان فضایی آرام برای سکونت درک می شود. خانه ها در 3 سطح طراحی شده اند، سطح زیرزمین با مناطق خدماتی و پارکینگ. طبقه همکف با قسمت های مشترک، و سطح اول با فضاهای خصوصی (اتاق خواب). قسمت های مشترک خانه ها به سمت یک حیاط داخلی زندگی می کنند. عنصر اصلی طراحی در پروژه مادی بودن است. خانه ها از بتن رنگدانه نارنجی ساخته شده اند، تقریباً مانند رنگ خاکی زنگ زده. با ورود به مجموعه می توانید حس تعلق به زمین را درک کنید.

سایر پارامترهای مهم طراحی، احساسات ایجاد شده توسط فضاهای مختلف پروژه، چه در داخل و چه در خارج است. اولین لحظه تاثیر پروژه هنگام ورود به مجموعه و احاطه شدن توسط محیطی از رنگ های زنگ زده که با آسمان تضاد دارند، درک می شود. لحظه دوم در دسترسی به خانه ها درک می شود. شما در مقابل دو دیوار سه قد قرار دارید که شامل یک پلکان بتنی است که شما را به داخل هدایت می کند. پلکانی که تا آخرین سطح قابل سکونت ادامه دارد. جذابیت بزرگ نمای خانه ها شبکه های بتنی آن با سوراخ های دایره ای شکل است که حیاط داخلی هر یک از آنها را به وجود می آورد و در مواقعی به شکلی ظریف، آشکار و محتاطانه با نمای بیرونی ارتباط برقرار می کند و در مواقعی با هجوم آن ها بازی می کند. خورشید، ایجاد سایه در داخل در طول روز.

گالری تصاویر :

یک نظر ارسال کنید