پروژه مجتمع مسکونی

مسکونی

بارسلونا، اسپانیا
معماران: GCA Architects
حوزه :
269108 فوت مربع
سال:
2022
عکس ها: خوزه هویا
سازندگان: Bulthaup، ICONICO، Oluce، Oty Light، thyssenkrupp، Alessi، Carl Hansen، Cortizo، Finn Juhl – Minim، Fustería del Cardoner، Karakter – Minim، Marmogil، Max Enrich، PARKESTIL، Roca، Santa & Cole
معمار اصلی: Lluis Guillem

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. هدف از مداخله، انطباق یک ساختمان اداری، با ساختار و نمای منطبق با دهه 1960، به یک ساختمان مسکونی چندگانه با طرحی بود که به خواسته های جدید زندگی مدرن پاسخ می دهد. این پروژه پوشش ساختمان را بازطراحی می‌کند و گفتگویی با معماری کلاسیک را از طریق نمایی که ادای احترام به نور است ایجاد می‌کند. این ساختمان ترکیبی از فضاهای پر و خالی ایجاد می کند و با عوامل محیطی مانند حفاظت خورشیدی و تهویه متقابل بازی می کند.

از نظر ترکیبی، این پروژه پیکربندی مجدد فضای مرکزی ساختمان را برای ایجاد یک هسته ارتباطی عمودی جدید و یک حیاط جدید، ایجاد دو خانه در هر طبقه، پیشنهاد می‌کند. تمام فضاهای عمومی، بزرگ و آفتابی، به سمت نماها، به Carrer de Ausiàs March یا به حیاط داخلی بلوک تبدیل شده اند. فضاهای خصوصی بیشتر به حیاط مرکزی جدید باز می شود و تهویه متقاطع در تمام خانه ها ایجاد می کند. به این ترتیب، ساختمان از گونه‌شناسی گذرگاه سایه‌دار معمولی اجتناب می‌کند.

یک نظر ارسال کنید