سیستم کامپیوتر یا لپتاپ مخصوص معماری

مشخصات سیستم برای معماری

سی پی یو واحد پردازش مرکزی، قلب کامپیوتر و قسمت اصلی سیستم رندرینگ شما است. یک معمار دستور های نرم افزاری بسیاری را اجرا می کند که این دستور ها شامل طراحی ۲ بعدی و یا سه بعدی و رندرینگ و یا تدوین فیلم و تصویر هستند. برخی از دستورات سینگل تسک هستند و با سی پی یو تک هسته ای نیز قابل اعمال اند اما رندرینگ و تدوین فیلم از دستورات مولتی تسک اند و نیاز به سی پی یوهای چند هسته ای دارند.توجه کنید اینکه مدل cpu چی باشه، بسته به مدل مادربورد، متفاوت هست چون تمام قطعات باید روی Motherboard نصب بشن.

سیستم رندرینگ

سیستم رندرینگ چیست؟

سیستم رندرینگ به سیستمی گفته میشود که قابلیت انجام کار رندر گیری با استفاده از موتور های رندرینگ را انجام می دهد. یا در اصطلاح فرایند تولید ماشینی تصاویر بر پایهٔ مدل‌های محاسباتی، و سپس نمایش تصویر کامل شده از طرح اولیه آن‌ها بر روی نمایشگر را شامل می‌گردد.

اینگونه سیستم ها در ۳ دسته : ۱- پایین رده ۲- میان رده ۳- بالا رده دسته بندی میشود که هر رده با توجه به قطعات بکار رفته در سیستم از نظر قیمت با یکدیگر تفاوت های بسیارزیادی دارند .

ممکن است برای خیلی از کاربران این سوال پیش بیاید که سیستم مناسب برای رندرینگ و افزایش سرعت در امور رندرگیری چه نوع سیستمی با چه خصوصیاتی می باشد؟

برای کار رندر به ترتیب به CPU . RAM و  GPU خیلی قوی احتیاج دارید.سیستمی که در پروسه های پردازشی سنگین مانند برنامه های طراحی سه بعدی نظیر ۳D Max و سایر نرم افزار های گرافیکی بتواند از پس محاسبات سنگین و طراحی های حرفه ای کاربر برآید.

بهترین cpu برای رندر

اینکه پرازنده i5 یا i3 یا i7 یا i9 باشه هم انقدر مهم نیست.چون برخی از پردازنده i3 قدرت بالاتری از i7 دارند.

مثلا پردازنده Intel Core i7-6950X @ 3.00GHz   از  Intel Core i9-9900 @ 3.10GHz  بهتر است.

به اعداد 9900 و 6950 و مقدار کش هم باید دقت کنید.

تاثیر رم در رندر؟

وقتی شما مثلا یک آبجکت را در داخل نرم افزار تری دی مکس مرج میکنید، یعنی اطلاعاتی را از هارد خود به نرم افزار انتقال دادید.این اطلاعات داخل حافظه موقت رم ذخیره میشود و زمانی که رندر میگیرد این اطلاعات فراخانده میشه و حافظه رم به اندازه نیاز پر میشه

( پس حواست باشه که اگر رم کامپیوترتون پایین باشه زیاد ابجکت مرج نکنید چون اگر رم پر بشه احتمال هنگ کردن مکس هست و دیگه بقبشو خودتون میدونید)

در کل هرچه مقدار رم در سیستم رندر معماری بالا تر باشه بهتره. ترجیحا برای کار با تری دی مکس  و رندریگ با پلاگین vray بهتره حداقل RAM که در نظر میگیرید 16 گیگ با باس 2133 باشه. زیاد بودن میزان رم، کمک می کند که دستور های قبلی به مدت طولانی تری داخل رم باقی بمانند و اجرا کردن آن ها نیز بسیار سریع تر است.

  • Mainboard :

شاید بهتر است بدانید که روی مادربورد زیاد نیاز نیست هزینه کنید. به دلیل تفاوت در پردازنده، مادربردها نیز با هم تفاوت‌هایی دارند . همچنین تعداد اسلات رم هم در مادربردهای مناسب رندرینگ باید بیشتر باشد. برای سیستم‌هایی خیلی قوی تر رندرینگ ممکن است از دو سی پی یو در یک سیستم استفاده شود. که این امر در پی سی‌های گیمینگ به چشم نمی‌خورد.

سیستم رندرینگ چیست

HARD:
هارد رو با توجه به نیاز باید انتخاب کنید. میتوانید دو عدد هارد ۵۰۰ تهیه کنید و از یکیش به عنوان هارد بکاپ استفاده کنید تا در اثر اشکال در یکی از هارد ها اطلاعاتتان از بین نرود.

LCD :

برای LCD هم پیشنهاد می شود یک مانیتور بزرگ با کیفیت FULL HD .که البته میتوانید یک مانیتور با کیفیت معمولی هم در کنارش بزارید برای افزایش فضای کار.

نقش کارت گرافیک ( GPU -Graphic Card ) در رندرینگ

کارت گرافیک در سیستم رندر به نظر بنده برای کسانی اولویت هست که با نرم افزار های لومیون یا افترافکت بیشتر کار میکنند یا دوستتداران بازی های کامپیوتری هستند.

برای نرم افزار تری دی مکس برای چرخش داخل ویوپورت ها و کارهایی که در حین انجام پروژه ( نه در زمان رندرینگ) انجام میدید به گرافیک نیاز دارید یعنی gpu. و زمانی که رندر میگیرید به سی پی یو cpu.

ولی نرم افزار لومیون تماما از gpu شما استفاده میکنه یا همون کارت گرافیک. میدونیم هدف کار با نرم افزار لومیون ساخت انیمیش هست و برای پردازش و گرفتن خروجی با کیفیت و حتی در زمان انجام پروژه معماری نیاز هست که گارت کرافیک قوی داشته باشیم که راحتتری بتونیم باهاش کار کنیم.میتونه ی گرافیگ 1080GTX خیلی بهتون کمک کنه.

یک دیدگاه برای “سیستم کامپیوتر یا لپتاپ مخصوص معماری”

  1. ساجده فراهانی

    عالی بود موفق باشید

یک نظر ارسال کنید