مدلسازی و رندرینگ چیست؟

برای بسیاری از افرادی که به تازگی وارد حوزه شبیه سازی شده اند سوال است که Rendering چیست؟ رندر گرفتن از مدل ‌های سه بعدی به چه صورت است و چگونه انجام می‌شود؟ به طور کلی به پروسه‌ی تولید یک تصویر یا خروجی گرفتن به صورت یک ویدیو از یک نرم افزار سه بعدی، عملیات رندرینگ (Rendering) گفته شده که توسط موتور رندرها انجام می شود.
پس از مدلسازی طرح و ایده های ذهنی خود معمولاً رندرینگ، آخرین مرحله در عملیات ساخت یک صحنه ی سه بعدی است مگر این که بخواهید بر روی رندرهای خود، پست پروداکشن انجام دهید یا به عبارتی با نرم افزارهای ادیت، آن ها را ویرایش کنید.

عملیات رندرینگ چیست

کاربردهای مدلسازی رندرینگ در فرایند طراحی :

ارائه سه بعدی روند کار را در بسیاری از صنایع تغییر داده است. در معماری و مهندسی ، اکنون طرح ها و مدل های اولیه با انواع ارائه های شبیه سازی تکمیل می شوند.  ساخت نمونه های اولیه با استفاده از نرم افزار های شبیه سازی و رندر، باعث صرفه جویی در وقت و هزینه  می شود.

می توان گفت فرایند رندرینگ حتما نیاز به نرم افزارهای سه بعدی سازی دارد. در واقع تمام حوزه های رندرینگ مانند شبیه سازی معماری، بازی سازی، ساخت انیمیشن، معرفی محصولات تجاری و تولید تیزرهای تبلیغاتی متکی به نرم افزار های شبیه سازی هستند.

سیستم رندرینگ چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟ - فروشگاه اچ استوک بازار انلاین  تجهیزات کامپیوتر استوک

مزایای تکنولوژی رندرینگ در معماری، بر کسی پوشیده نیست. با کمک رندرها می توان پیش از ساخت یک اثر تمام جزئیات آن را مشاهده و بررسی کرد. مثلاً بعد از طراحی یک ویلا، قبل از این که فرآیند ساخت و اجرا شروع شود، می توان طرح سه بعدی آن را به صورت عکس یا انیمیشن ارائه کرد و این کار علاوه بر کمک به تجسم دقیق تر طرح نهایی، در مسائلی مانند پرزنت و ارائه جذاب تر اثر نیز کاربردهای زیادی دارد و کارفرماها می توانند پروژه خود را در مرحله ی طراحی به صورت سه بعدی مشاهده کنند و حتی با کمک انیمیشن های معماری، در فضاها حرکت کنند و کاملاً با تسلط بر اوضاع، تغییرات لازم را مطرح کنند.

بررسی و معرفی بهترین لپتاپ های رندرینگ 2023

ما علاوه بر مدلسازی و رندر ساختمان ، مدلسازی و رندر محصول و اشیا هم انجام میدیم پس

برای سفارش پروژه هاتون به شماره زیر تلگرام پیام بدین:

09371158858

 

رندر (Render) چیست؟

یک نظر ارسال کنید